Filmy samotność, kobieta

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje samotność, kobieta. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Gaby rozpaczliwie pragnie znaleźć miłość. Niedawno porzucona i zbliżająca się do czterdziestki kobieta nie czuje się najlepiej we własnej skórze. Jej najlepsza przyjaciółka jest zajęta swoimi dziećmi, rodzina nie bierze jej na poważnie, a prowadzenie własnej firmy cateringowej, głównie serwującej jedzenie na weselach, stale przypomina jej o niezrealizowanych marzeniach. Gaby obawia się, że jej przeznaczeniem jest zostanie samotną i żałosną starą panną. Randkowanie psychicznie i fizycznie ją wyczerpuje. W końcu kobieta postanawia skonfrontować się ze swoimi lękami i zrobić ze swoim życiem coś wartościowego. Lekka komedia romantyczna śledząca życie singielki, która postanawia skonfrontować się ze swoimi lękami. W jej rolę z powodzeniem wciela się Chelsea Peretti (Wieczór gier).
Druga część filmu Ridleya Scotta Obcy - 8 pasażer Nostromo. Ripley - jedyna ocalała uczestniczka wyprawy kosmicznej, która przez pięćdziesiąt lat w stanie hibernacji błąkała się samotnie w przestrzeni kosmicznej, musi powrócić na planetę zamieszkiwaną przez potwory. Wszelki kontakt z utworzoną tam w międzyczasie kolonią ziemską został utracony. Dziewczynie towarzyszą żołnierze z grupy "kosmicznych marines" i przedstawiciele kompanii, która budowała kolonię.


W dolinie Elah

7,0
7,7
Emerytowany podoficer postanawia wyjaśnić okoliczności zaginięcia swego syna. Nie przypuszcza jak będzie to trudne i bolesne.

Druhny

6,0
Grupa przyjaciółek organizuje wesele jednej z nich. Przygotowania zmieniają się w ciąg szalonych zdarzeń i dzień, który miał być najpiękniejszym dniem życia panny młodej, zapowiada się na totalną katastrofę.

Spisek

6,6
W wyniku zamachu na Abrahama Lincolna, siedmiu mężczyzn i jedna kobieta zastają aresztowani i oskarżeni za spiskowanie w celu zabicia prezydenta, wiceprezydenta i sekretarza stanu. Mary Surratt jest właścicielką internatu, w którym John Wilkes Booth i inni spotkali się, by planować ataki. Teraz, świeżo upieczony prawnik, 28-letni Frederick Aiken, niechętnie zgadza się, by bronić Surratt przed sądem wojskowym. Kiedy sprawa się rozwija, adwokat zdaje sobie sprawę, że jego klientka może być niewinna i że została wykorzystana jako przynęta, by schwytać prawdziwego spiskowca, jej własnego syna.
Kręgosłupem formalnym filmu są stylizowane na dokument monologi kilku kobiet. Z tych „solowych etiud” powstaje pełnowymiarowa „kolekcja” – nomen omen – psychologicznych „sukienek”. Nie są to jednak portrety, raczej opisy newralgicznych momentów życia. To najbardziej z możliwych kameralne zderzenie czasu z przestrzenią. Czas „materializują” oniryczne, bardzo malownicze impresje, z pozoru niezwiązane z opowieściami kobiet; są jednak bodaj najistotniejszymi kontrapunktami filmowej opowieści. Poetyckie „obrazki” przekazują to co niewypowiedziane wprost przez bohaterki filmu. Nieobecna „fabularność” nie zwalnia opowieści – każda z postaci, wykreowana przez czołówkę polskich aktorek, jest zaskakująco dynamiczna, udramatyzowana, niezwykle wiarygodna, wręcz przeszywająca. Całość wieńczy zaskakująca pointa, kontrowersyjne „ujawnienie obecności” tajemniczego katalizatora kobiecych zwierzeń. Kim jest? Ślepym losem? Nieobliczalnym wyrzutem sumienia? Kimś, z natury rzeczy, rodzaju męskiego? Odpowiedzi na te tajemnicze pytania trzeba szukać aż do ostatniej sceny, ostatniego kadru filmu.
Barbara Patrycka (Sonia Bohosiewicz) jest 40-letnią rozwódką, która mieszka wraz ze swoją studiującą córką w Warszawie. Nie ma pracy, gdyż ją wyrzucono z redakcji, gdzie pisała o wszystkim i o niczym, a jej książka, delikatnie mówiąc, nie cieszy się popularnością. Za sprawą swojej koleżanki zaczyna pracować w magazynie dla kobiet, gdzie musi pisać o seksie. Z miejsca jej pierwszy artykuł odnosi sukces, co się odbija na życiu prywatnym Basi.

Ajka

7,0
6,7
Młoda imigrantka z Kirgizji, Ajka, nielegalnie przebywa w Moskwie. Od razu po urodzeniu niechcianego dziecka ucieka z porodówki, pozostawiając synka w szpitalu. Nie ma w Moskwie ani domu, ani przyjaciół czy bliskich; nie ma pieniędzy, nie ma pracy. Jedyne, co posiada to silny instynkt przetrwania.

Maryjki

6,0
Główną bohaterką filmu jest 50-letnia Maria, której spokojne życie przerywa hormonalna terapia zastępcza. Zamiast się chować w mieszkaniu pełnym figur Maryjek, szuka zmysłowych przygód.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…